Pita Grill Waanzin





Tijd: 15 minuten

De ingrediënten:
  • 2 volkoren pita broodjes
  • 1 kipfilet van 200 g
  • 1 tomaat
  • 1 courgette
  • 1/2 zoete punt paprika (een hele kan ook, maar ik had een halve over na mijn salade van vanmiddag)
  • handje rucola
  • 1 el zoet paprika poeder
  • peper & zout
  • olijfolie

Bereiding:
  1. Zet een grillpan op hoog vuur. Snijd ondertussen de courgette in dunne plakjes en breng op smaak met zout en peper en bestrijk lichtjes beide kanten met olijfolie. Grill ze een paar minuten aan beide kanten tot ze zacht zijn en bruine strepen hebben. Snijd ondertussen de paprika en kip in smalle reepjes. Grill eerst de paprika als de courgette klaar is. 
  2. Meng de kip met wat zout en peper en het paprikapoeder en een beetje olijfolie. Gril deze zo'n 3 minuten per kant in de grillpan totdat de stukjes goudbruin en gaar zijn.
  3. Rooster ondertussen de pita broodjes en een broodrooster en snijd de tomaat.
  4. Vul de pita's met de tomatenplakjes, rucola, courgette, paprika en kip.
  5. Ik heb vandaag gekozen geen saus erbij te doen, maar uiteraard is mijn zelfgemaakte knoflooksaus of een humus heerlijk hierbij.

Eet smakelijk!


  Wil je dit recept later maken of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten