Chocolate Chip Banaan-Ei Pannenkoekjes (V)





Tijd: 15 minuten

De ingrediënten voor 1 portie pannenkoekjes:
  • 1 banaan
  • 1 ei
  • 1 el cacao nibs
  • 1 tl olijfolie
De ingrediënten voor 1 portie chocoladesaus en topping:
  • 1 el rauwe cacao poeder
  • 3 el water
  • Handje verse blauwe bessen
  • 1 tl kokosrasp
  • 1 tl lijnzaad

Bereiding:
  1. Prak de banaan helemaal fijn met een vork (ik vind op een bord het makkelijkst). Meng dan met het ei en de cacao nibs in een kom totdat je een redelijk glad beslag heb.
  2. Verwarm dan een beetje olijfolie in een koekenpan op laag tot middelhoog vuur en maak kleine pannenkoekjes! (Klein want anders breken ze!) Ter referentie: ik gebruik een juslepel beslag per pannenkoekje en er passen 3 kleine pannenkoekjes in een grote koekenpan. Zorg ervoor dat ze niet te dik zijn want ook dan breken ze.
  3. Bak ze ongeveer 2 minuten aan de eerste kant en keer ze dan voorzichtig om en bak ze nog 1 minuutje aan de andere kant.
  4. Bewaar ze op elkaar op een bord met een kom op zijn kop erbovenop zodat ze warm blijven terwijl je de rest van de pannenkoekjes maak. Voeg indien nodig een klein beetje olijfolie toe aan de pan.
  5. Meng ondertussen de cacao poeder met het water in een kommetje tot het een dikke maar gladde chocoladesaus is.
  6. Wanneer alle pannenkoekjes gebakken zijn doe je de chocoladesaus erbovenop gevolgd door wat verse blauwe bessen, kokosrasp en lijnzaad!

Eet smakelijk!



  Wil je dit recept later maken of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!

2 opmerkingen:

  1. Hey Debbie!
    Ik wilde even zeggen dat alles wat je maakt er super lekker uitziet en dat jouw recepten me enorm hebben geholpen met het beginnen van gezond & clean eten en een gezonde en actieve levensstijl.
    Je bent echt een inspiratie!

    Groetjes,
    Inez

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Inez!
      Wat ontzettend leuk om te horen!! Word er een beetje stil van haha.
      Maar blij dat mijn recepten je bevallen en dat je erdoor geïnspireerd bent geraakt! Dat is immers waarom ik het blog ben begonnen.

      Groetjes, Debbie

      Verwijderen