Kwark Cheesecake met Blauwe Bessen




Tijd: 15 minuten voorbereiding + 75 minuten oven

De ingrediënten voor de bodem:

  • 150 gram amandelen
  • 150 gram walnoten
  • 160 gram dadels

De ingrediënten voor de cheesecake:
  • 1000 ml kwark
  • 4 eiwitten
  • 4 el agavesiroop
  • 1 citroen (schil + sap)
  • 150 gram blauwe bessen
Bereiding:
  1. Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius.
  2. Doe de amandelen, walnoten en dadels in je keukenmachine en meng tot het één geheel is en de walnoten en amandelen gemalen zijn.
  3. Leg een stuk bakpapier op de bodem van een springvorm en vet de randen in met wat olie. Druk de bodem (amandel-walnoten-dadel mengsel) stevig aan op de bodem van de springvorm.
  4. Scheidt dan het eiwit van het eigeel voor de 4 eieren. Gooi het eigeel weg en doe de eiwitten samen met de kwark en agavesiroop in een kom. Rasp de schil van de citroen erboven gevolgd door het sap van de citroen. Meng goed met een handmixed en roer aan het einde de blauwe bessen erdoorheen.
  5. Giet over de bodem in de springvorm en zet 75 minuten in de voorverwarmde oven.

Eet smakelijk!


 Volg Healthy Living in Heels ook op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Bloglovin of Google+!


Wil je dit recept later maken of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!

6 opmerkingen:

  1. Zojuist deze taart gemaakt, heeeeeeerlijk!!! Alleen nu wil ik een deel invriezen. Kan dat? En doe jij ze dan per stuk in een bakje of? Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk om te horen dat de taart zo lekker was! Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet heb ingevroren, elke keer gelijk op of ik bewaarde 2 stukjes in de koelkast. Eentje voor elk van de 2 volgende dagen. Als je ze in vriest zou ik ze apart invriezen want dan is het ook makkelijker maar 1 stukje eruit te halen. Groetjes Debbie

      Verwijderen
  2. Zou je de agave siroop ook door honing kunnen vervangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Debbie,
    Ik wil deze taart graag maken want hij ziet er fantastisch lekker uit! Alleen vroeg ik mij af of je magere kwark of (half)volle kwark hiervoor moet gebruiken? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Simone,

      Ik heb hier magere kwark voor gebruikt!

      Groetjes Debbie

      Verwijderen