Warme Groente Salade




Tijd: 15 minuten

De ingrediënten voor 1 portie:

  • 75 g veldsla
  • 5 kastanje champignons
  • 1/5 courgette
  • 1/2 zoete punt paprika
  • 4 cherrytomaatjes
  • 1 el geroosterde pijnboompitten
  • 1 el geraspte Parmezaanse kaas
  • Olijfolie
  • Zout & Peper
  • Dressing: 2 el extra vierge olijfolie, 1 el balsamico azijn, 1 tl agave siroop, zout & peper
  • Optioneel: 1 sneetje quinoa-spelt brood (helaas niet zelf gemaakt maar van de bakker)

Bereiding:
  1. Verwarm 1 eetlepel olijfolie in een koekenpan op matig tot hoog vuur. Snijd de champignons in vieren en bak ze gaar in 5 minuten.
  2. Zet een grilpan op hoog vuur en snijd de courgette in plakjes. Strooi er zout en peper overheen en bestrijk ze heel lichtjes met een zeer dun laagje olijfolie. Doe ze in de grilpan en gril een paar minuten aan beide kanten.
  3. Snijd ondertussen de paprika en tomaten in stukjes en meng met de sla op een bord. Meng met de champignons en courgette wanneer deze klaar zijn. Bestrooi met de geroosterde pijnboompitjes en geraspte Parmezaanse kaas. 
  4. Meng de ingrediënten voor de dressing in een aparte kom en sprenkel over de salade. Ik had het gegeten met 1 sneetje brood erbij omdat ik erg honger had van het trainen, maar ook prima zonder!

Eet smakelijk!


 Volg Healthy Living in Heels ook op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Bloglovin of Google+!


Wil je dit recept later maken of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!

2 opmerkingen:

  1. Super leuke blog heb je! Ik ben nu een maandje bezig met mijn gezondere levensstijl en heb ook net een blog, altijd leuk om recept inspiratie op te doen bij andere :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke berichtje! Ik was op dat moment op vakantie dus vandaar mijn late reactie, maar leuk om te horen dat je het blog leuk vind en dat het je inspireert! - Liefs

      Verwijderen