Champignon Courgette Risotto (V)

Zoals jullie wellicht al gezien hebben inmiddels ben ik druk bezig een aparte Nederlandse en een aparte Engelse website! Ik vind dit een super gave ontwikkeling maar het is even werk en vandaar ook het gebrek aan nieuwe posts de afgelopen 2 dagen. Voor nu staan alleen de recepten die al in het Nederlands op de website stonden ook op deze. De andere kun je gewoon nog terug vinden op de Engelstalige site. Maar ik ga proberen mijn favoriete recepten ook in het Nederlands op deze website te publiceren dus hou gewoon de recepten pagina in de gaten. Er is één nadeeltje, alle introductie teksten van de huidige 2 talige berichten waren allemaal in het Engels, na lang wikken en wegen heb ik besloten deze gewoon te verwijderen tenzij er tips of informatie over bepaalde producten in was verwerkt. Maar vanaf nu krijgt elk bericht gewoon zijn eigen intro in het Nederlands en in het Engels!

Ondanks dat ik druk ben alles om te zetten kon ik na alle reacties op mijn risotto van gisteravond echt niet wachten met het publiceren van het recept . En eerlijk is eerlijk, hij was ook erg lekker! Ik heb voor 3 personen gemaakt zodat ik 2 bakjes kon invriezen. Altijd handig en ik had toch genoeg groente.


Tijd: 30 minuten

De ingrediënten voor 3 personen:

  • 300 g risotto rijst
  • 300 g kastanje champignons
  • 1 grote courgette
  • 1 grote witte ui
  • 5 teentjes knoflook
  • 2 groente bouillon blokjes
  • 3 el geraspte parmezaanse kaas en meer naar smaak
  • klein klontje boter
  • 20 g gesneden peterselie
  • Olijfolie
  • Zout & Peper

Bereiding:
  1. Verwarm een scheut olijfolie in een hapjespan of matig tot hoog vuur en kook ruim een liter water in de waterkoker. Versnipper ondertussen de ui. Doe deze dan samen met 3 geperste tenen knoflook in de hapjes pan en fruit zo'n 3 minuten. Voeg dan de rijst toe en bak 1 tot 2 minuten mee tot de korrels glazig zijn. Verkruimel dan de bouillonblokjes eroverheen en voeg een flinke scheut heet water toe. Roer goed tot deze is opgenomen door de rijst. Draai het vuur lager en voeg dan weer een scheutje water toe (niet teveel per keer) en ga zo door tot de rijst gaar is. Dit duurt zo'n 20 minuten en blijf regelmatig roeren.
  2. Snijd ondertussen de champignons in vieren en de courgette in blokjes van de door jou gewenste grootte. Wanneer de rijst 10 minuten op staat verwarm je nog een scheut olijfolie in een andere koekenpan of hapjespan op matig tot hoog vuur. Doe hier de overige 2 geperste teentjes knoflook bij en de champignons en courgette en bak zo'n 5 tot 7 minuten tot deze gaar zijn. 
  3. Zet als de rijst gaar is het vuur uit en voeg de Parmezaanse kaas en boter toe en roer goed. Roer er dan de groenten doorheen en laat met de deksel op de pan 3 minuten staan. Bewaar eventueel wat groenten voor de garnering bovenop. 
  4. Serveer met versgesneden peterselie erdoorheen of eroverheen gestrooid.

Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten