Couscous Salade met Gegrilde Kip

Het is erg hectisch op het werk dus ik ga direct uit werk door naar de sportschool. Maar dat red ik natuurlijk niet zonder eerst te eten en dus heb ik gisteren deze couscous salade gemaakt en meegenomen zodat ik deze in de trein op weg naar huis kan eten. Ideaal en nog eens lekker ook!





Tijd: 15 minuten

De ingrediënten voor 1 portie:
  • 100 g couscous
  • 100 g tuinbonen
  • 1/2 kipfilet (gegrild)
  • 1/2 rode paprika
  • 1/2 zoete punt paprika
  • 50 g feta kaas
  • verse munt

Bereiding:
  1. Kook de couscous zoals aangegeven op de verpakking. Snijd ondertussen de paprika in stukjes en de versnipper de verse munt. Roer de tuinbonen, paprika en munt door de couscous wanneer deze klaar is.
  2. Ik had gegrilde kip over van mijn heerlijke Italiaanse kipburgers. Dus dit scheelde een hoop tijd. Moet je wel nog de kip grillen dan begin je hier gelijk mee als de couscous op staat en het gaat als volgt:
    • Leg de kipfilet op een snijplank met een stuk huishoudfolie eroverheen en sla de kipfilet plat met een deegroller. Bestrooi met zout en peper aan beide kanten en smeer in met wat olijfolie.
    • Zet een grillpan op hoog vuur en leg de kip hierop wanneer de pan heet is. Bak 2 minuten aan beide kanten en draai dan het vuur naar matig tot hoog vuur en gril de kip in 8 gaar. 
  3. Snijd de gegrilde kip in stukjes, voeg toe aan de couscous en verkruimel de feta kaas eroverheen. 
  4. Ik heb de couscous koud gegeten omdat ik de couscous salade de dag erna op heb gegeten in de trein op weg naar de sportschool vanuit werk maar je kan hem natuurlijk ook gelijk op eten!

Eet smakelijk!


 Volg Healthy Living in Heels ook op FacebookInstagramTwitterPinterestBloglovin of Google+!

Wil je dit recept later maken of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten