Italiaanse Gegrilde Kipburger

Mijn ouders kwamen eten omdat ze vandaag de sleutel van hun nieuwe huis hebben ontvangen! Omdat ik erg druk ben met werk en promotie afronden heb ik niet veel tijd om ze te helpen met het daadwerkelijke verhuizen, maar ik kan natuurlijk lekker koken, en laat me moeder daar nou helemaal geen fan van zijn. Dus dat komt mooi uit. En ze hebben heerlijk gegeten!





Tijd: 15 minuten

De ingrediënten voor 1 portie:
  • 1 kleine kipfilet
  • 1/2 tl oregano
  • 2 mozzarella plakjes
  • 2 tomaten plakjes
  • 1 spelt bolletje
  • 1 el rode pesto
  • Rucola
  • Peper & Zout
  • Olijfolie

Bereiding:
  1. Leg de kipfilet op een snijplank met een stuk huishoudfolie eroverheen en sla de kipfilet plat met een deegroller. Bestrooi met zout en peper aan beide kanten en smeer in met wat olijfolie.
  2. Zet een grillpan op hoog vuur en leg de kip hierop wanneer de pan heet is. Bak 2 minuten aan beide kanten en draai dan het vuur naar matig tot hoog vuur en gril de kip in 8 gaar. Wanneer de kip net gaar is leg je een plakje mozzarella en de oregano erop en laat je de kip nog even staan (eventueel met pan omgekeerd erop dan gaat het sneller) totdat de mozzarella begint te smelten.
  3. Besmeer ondertussen het broodje met rode pesto. Leg de rucola erop en de plakjes tomaat gevolgd door de kip wanneer deze klaar is.
  4. Serveer bijvoorbeeld met gebakken aardappeltjes en een salade.

Eet smakelijk!


 Volg Healthy Living in Heels ook op FacebookInstagramTwitterPinterestBloglovin of Google+!

Wil je dit recept later maken of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!

2 opmerkingen:

  1. YUM! Will be trying these soon. For sure.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Def do! My mom and dad loved it! Love to hear if you liked it as much as we did!

    BeantwoordenVerwijderen