Super Spiegel Ei

Wat doe je als je thuiswerkt en eigenlijk trek hebt in van alles en nog wat? Juist, je combineert het in één gerecht! En wat was het lekker! Perfect eigenlijk. En daarbij ook nog eens een goede basis voor mijn workout van vanmiddag! Vanavond is het Australië-Nederland en dat kan ik natuurlijk niet missen dus werk ik thuis zodat ik 's middags kan sporten in plaats van 's avonds.

Ow en niet geheel onbelangrijk! Ik heb mijn healthy living in heels Twitter Account (Healthy_inHeels) nieuw leven in geblazen! Je zal hier weetjes terug gaan vinden, aansluiting bij de media, berichten wat ik eet op een dag, wetenschappelijke weetjes gerelateerd aan mijn werk (stimuleren van een gezonde leefstijl onder werknemers binnen verschillende branches) andere zaken die ik doe gerelateerd aan een gezonde leefstijl, maar ook inspiratie, motivatie en nog veel meer! Vergeet dus niet te volgen en suggesties zijn natuurlijk welkom!

Maar nu naar deze geweldige combi met spiegeleieren!



Tijd: 10 minuten

De ingrediënten:

  • 2 eieren
  • 2 sneetjes spelt brood
  • 1/2 avocado
  • Handje rucola
  • 1/2 tomaat
  • 50 g gerookte zalm
  • Kaas
  • Mayonaise
  • Zout & Peper
  • Roomboter om in te bakken

Bereiding:
  1. Smelt de boter in een koekenpan op matig vuur. Breek de 2 eieren in en bak in zo'n 5 minuten 'gaar'. Doe vlak tegen het einde een paar plakjes kaas erop en wacht tot ze gesmolten zijn. 
  2. Prak ondertussen de halve avocado op de twee broodjes. Breng op smaak met peper, doe de rucola erop en 2 plakjes tomaat per broodje. Beleg met de zalm en doe daar de spiegeleieren met kaas op wanneer ze klaar zijn.
  3. Bestrooi met zeezout en een kloddertje mayonaise per broodje.

Eetsmakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten