Wraps met Rundergehakt

Mijn ouders kwamen vanavond eten omdat ze druk bezig zijn met verhuizen. Om het een beetje makkelijk te houden heb ik wraps met rundergehakt gemaakt! Voor mij is dit een 'cheat meal'  door de gesmolten kaas en ik eet ook bijna nooit rundvlees, maar het is niet een hele erge cheat en ik heb genoten van elke hap. Het recept voor vandaag is dus voor 4 personen. Omdat wij met zijn 3-en aten heb ik er 2 bewaard en die eet ik woensdag om zo geld te besparen, niet geheel onbelangrijk natuurlijk.




Tijd: 20 minuten

De ingrediënten voor 4 personen:
  • 8 volkoren wraps
  • 500 g rundergehakt
  • 1 witte ui
  • 1 blikje mais
  • 300 g sperziebonen
  • 2 tomaten
  • 3 el zoete paprika poeder
  • 1 tl komijn
  • geraspte kaas
  • 1 schaaltje salsa saus mild of hot
  • 1 schaaltje zure room
  • 1 schaaltje zelfgemaakte guacamole
  • Zonnebloemolie
  • Peper & Zout
Bereiding:
  1. Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius. Snijd de uiteinden van de boontjes, halveer ze en kook in 8 minuten gaar.
  2.  Verwarm een eetlepel zonnebloemolie in een hapjes pan op hoog vuur. Voeg het gehakt toe en rul totdat het gaar is. Snijd ondertussen de ui in stukjes en doe deze er halverwege bij. 
  3. Wanneer het gehakt gerult is doe je de paprika poeder en komijnzaad erbij met een klein scheutje water en de mais. Laat nog een paar minuten op laag vuur staan. Roer de sperziebonen erdoorheen wanneer deze klaar zijn. 
  4. Snijd ondertussen de tomaten in kleine blokjes. Leg de wraps op het werkblad en verdeel het gehakt mengsel erover heen. Strooi over elke wrap wat tomatenblokjes, vouw ze dicht en zet vast met een prikker. 
  5. Leg de wraps in een ingevette ovenschaal, bestrooi met lekker veel kaas en zet zo'n 10 minuten in de oven zodat de kaas lekker gesmolten is.
  6. Wanneer de wraps in de oven staan kun je de salsa en zure room in leuke schaaltjes op tafel zetten en de guacamole maken. 

Eet smakelijk!







 Volg Healthy Living in Heels ook op FacebookInstagramTwitterPinterestBloglovin of Google+!

Wil je dit recept later maken of delen met je vrienden? “PIN” me dan op PINTEREST of “SHARE” dit recept op FACEBOOK door gebruik te maken van de sociale media icoontjes hieronder (in het grijze kader)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten